tisdag 9 januari 2018

Det vankas schweiziska alper!

Jag har turen att få åka på jobbresa tillsammans med flera hundra kollegor runtom i världen. Platsen vi ska samlas på är schweiziska Engelberg.

Engelberg är (enligt vad jag läst mig till) en mysig by som ligger i en trång dal med två skidområden på var sida; Titlis och Brunni. Titlis för offpist-åkning och Brunni med snällare backar i solläge. Spontant låter det som att Brunni passar mig bäst, eftersom jag åker medelbra och tycker att det låter himla trevligt med sol. Vi kommer att ha 2 skiddagar.

Hotellet jag ska bo på är Hotell Central (Dorfstrasse 48).

Afterskin i denna by lär vara bra, och vår kommer att vara på Hotel Ski Lodge (Erlenweg 36). Det låter kanske ospännande att ha det förplanerat, men ha i åtanke att vi kommer att vara nånstans runt 600 pers!

Kanske inte kommer att gå att jämföra vårt intåg i Engelberg med en vanlig resa dit, eftersom jag antar att vi kommer att fylla hela byn och lite till. Blir hur som helst spännande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar